Social Media Marketing

Social media marketing

Social Media Marketing

Social media marketing is een uitstekend middel geworden om verschillende inkomensstromen te genereren. Maar onthoud: je moet het ook zeer ethisch gebruiken. Hier vindt u informatie over wat werkt en wat niet werkt als het gaat om sociale media. Dit is geen complete gids voor social media marketing, maar het zal u kunnen helpen als u een newbie bent en het zal een aantal handige tips geven voor zowel ervaren gebruikers als experts.

Mijn eerste punt over waarom social media-marketing zo krachtig is, is het feit dat het Ford als merk opbouwt voor een echt kleine autofabrikant. Als Ford de oude weg was ingeslagen, was het hoogst onwaarschijnlijk dat Ford er nu nog zou zijn. Spoel 10 jaar vooruit en ze hebben een marketingcampagne ontwikkeld die hen weer populair maakt. Hoe? Ze deden het met hun klanten, ze bedachten een sociaal netwerk en boden een vriendelijk forum aan. Dit is een gloednieuw iets, en je zou het zelf eens moeten proberen. Maar zorg ervoor dat je eerst je huiswerk doet, en behandel het niet als een proefkonijn. Social media zal niet voor iedereen zo werken, maar om een goede kans van slagen te hebben, zult u de manier moeten begrijpen waarop klanten werken en met elkaar omgaan.

Social media is een marketingtool, die werkt op basis van engagement. Dat betekent dat u mensen op de hoogte houdt van de voortgang van uw projecten, dat u ze laat weten dat uw product minder kost als u bij ons koopt, enzovoort. Er zijn verschillende dingen om te overwegen als het gaat om uw social media campagne:

  • Waar bent u op social media en hoe goed bent u? Soms is het verleidelijk om zo snel mogelijk te zijn, maar er zijn tijden voor het bouwen van een merk om uw naam en gezicht daar te krijgen.
  • Wat zijn je doelen? Weet wat je ervan verwacht en zet dan een plan op en vertrouw op die resultaten.
  • Wat bent u van plan te doen om uw klanten te helpen? Het moet een win-win deal zijn, waardoor uw klanten terug zullen komen voor meer.
  • Kent u uw concurrenten goed genoeg om te weten hoe ze eigenlijk presteren? Het is van vitaal belang, en van vitaal belang voor wie vooruit kijkt, om de recente trends in het oog te houden en niet te veel af te gaan op trends die niet relevant zijn.
  • Kent u uw personeel goed genoeg om te weten wat ze gaan doen en waarover ze gaan praten?
  • Als u luistert, zult u het begrijpen!

Sociale media vergen tijd en aandacht. We hebben allemaal de tijd van de dag, er komt het eetuurtje en we krijgen een beetje slaap en daarom zou onze social media strategie wel eens op een flop kunnen uitlopen. Als je een fout of twee moet maken, denk dan niet dat ze je niet zullen beïnvloeden, je zult trainen door fouten te maken en je zult meer geld verdienen. Echter, als je een absolute newbie bent, begin dan langzaam, leer, speel en leer.

Voordelen van het zijn op sociale media.

Social media marketing stelt u in staat om diepgaand inzicht te krijgen in het profiel van uw klanten en daardoor de kwaliteit van uw producten (en uw service) te verbeteren. Wie koopt het product waarin ze geïnteresseerd zijn? Welke delen van de markt zijn nog niet verzadigd? Dat zijn de vragen die u zich moet stellen. Het is van essentieel belang dat u snel kunt nagaan wie een product koopt en wat zij doen.

Als het produkt geen noodzaak is, d.w.z. voor volwassenen, zult u nieuwe markten moeten vinden, want de concurrentie is groot, ook van de bekende grote organisaties, dus u moet concurreren! U zult manieren moeten bedenken om de zaken een beetje door elkaar te gooien, bijvoorbeeld dat zij graag boodschappen doen terwijl zij naar Idiots kijken. Zijn ze nieuwsgierig naar wat ze aan het doen zijn? Weet je hoe je daar achter kunt komen? Kunt u trends opmerken? Heb je een product dat iets voor hen kan betekenen?

Loyalty en brand mentoring zijn een must. Social media campagnes kunnen u een diep inzicht geven in uw markt, in hoe ze denken, wat ze doen en wat ze denken over u en uw producten. Dus als je je klanten eenmaal kent, kun je ze een speciaal gevoel geven. Is er een misvatting over hun aankoop? Is er een probleem met hun aankoop bij u? Wat doet hen besluiten om bij u te kopen?

Wat zijn uw doelstellingen?

Wat is uw houding ten opzichte van sociale media? Wordt u wakker met een berichtkaartje van uw klantenservicemanager of zit u koud achter uw bureauNETI? Als het het laatste is, weten ze het dan? Krijgen ze kaartjes voor de sportschool, of zit u op internet? Zoek uit wat echt werkt en wat niet!

Laat uw klant nooit weggaan met een slecht beeld over u en een slechte ervaring.