Grafisch ontwerper

Hoe ontwerp je een grafisch ontwerper

 

Grafisch ontwerper

In sommige gevallen is de ontwerper ook verantwoordelijk voor het drukken van ander materiaal, zoals tijdschriften en direct mailings. Zoals de naam al aangeeft, bestaat het werk van de grafisch ontwerper in het ontwerpen van steeds meer grafisch materiaal.

De redenen waarom mensen in de grafische industrie willen werken, zijn onder meer de volgende:

o Ontwerpen van unieke logo’s

o Het geven van een opdracht aan een grafisch ontwerper kan hoge winsten opleveren

o Door de ontwerper op voorhand geld te geven, bespaart de klant geld op andere aspecten van het project

o Door een werkomgeving te creëren die innovatief is, is de ontwerper in staat om de meest levensvatbare zakelijke opties te realiseren

Ontwerpers houden zich echter over het algemeen ook bezig met direct marketingaspecten en zijn dus ook bedreven in branding. Zij moeten bijvoorbeeld het verschil kunnen herkennen tussen graphics voor buitenreclame en logo’s voor offline marketing. In feite verwacht de zakenwereld dat de ontwerper het verschil tussen de offline en de online wereld begrijpt. Een bericht van een vooraanstaande reclame- en marketingorganisatie maakte het onlangs duidelijk.

Wat de Finks te zeggen hebben

1. “Goede graphics kunnen het imago van uw bedrijf aanzienlijk verbeteren – het goede, het slechte en het lelijke.” mensen schrijven in.

2. “Geweldige grafische ontwerpen doen consumenten kopen.” mensen gaan verder met het noemen van input zoals financiële balansen als voorbeelden van hoe mensen reageren op grafisch ontwerp.

3. “Wanneer goed ontworpen, zorgen goede grafische ontwerpen ervoor dat mensen willen kopen.” mensen ook als voorbeelden genoemd, aandacht krijgen, de gebruikerservaring verbeteren, de kosten verlagen (met andere woorden, betalen voor het succes dat daaruit voortvloeit), de verkoop verhogen en nieuwe klanten werven.

De problemen

1. Het is moeilijk om meteen vanaf het begin goede grafische ontwerpen te maken. Het maken van kwaliteitsmateriaal dat zowel visueel aantrekkelijk als technisch goed is, vergt zowel deskundigheid als kennis. Dat wil niet zeggen dat dit niet kan worden gedaan met behulp van computersoftware die gemakkelijk betaalbaar of goedkoop is (zie hieronder). In veel opzichten is het echter aan de ontwerper om te bepalen wat nodig is om het gewenste resultaat te bereiken. Dit wil niet zeggen dat er geen computergestuurde hulpmiddelen kunnen zijn om een aantrekkelijk maar functioneel ontwerp te maken.

2. Het is een feit dat veel mensen zich bewust zijn van het feit dat een huisstijl op zich een bedrijfsmiddel is. Toch hebben bedrijven een budget waarmee ze rekening moeten houden voordat ze zich kunnen overgeven aan grafisch ontwerp. Met andere woorden, zij weten hoeveel het hen zal kosten om het ontwerp te laten ontwikkelen. Zij kunnen natuurlijk ook op die kosten besparen door te kiezen voor het ontwerpen van hun eigen materiaal, maar dat kan zeer tijdrovend zijn, zelfs voor de meest ervaren ontwerper. In dit geval moet serieus worden overwogen wat u kunt doen om de kosten te drukken. Doe bijvoorbeeld het grootste deel van uw reclame zelf. Dat is kosteneffectief en trekt de aandacht.

3. Het is ook een feit dat veel zakelijke recruiters heel weinig verstand hebben van het ontwerpen van ondernemersvriendelijke ontwerpen, ook al worden sommige van de meest gerespecteerde namen in de grafische afdeling erkend als mensen met uitstekende grafische ontwerpen. Dit komt vooral omdat sommige bedrijfsbureaus ontwerpers moeten inhuren om hun materiaal te ontwikkelen. U kunt geld besparen door kleuren te gebruiken die u al gebruikt in een bestaand ontwerp, of u kunt uw eigen grafische stijl maken op uw eigen houtje of met een beetje hulp van softwaretools.

Persoonlijk geloof ik niet dat je een grafisch ontwerper voor je bedrijf moet inhuren. Ik denk persoonlijk dat het hetzelfde is als iemand inhuren om je zakken te vullen in een snelle verleiding. In plaats daarvan zou u er alles aan moeten doen om het meest functionele ontwerp te maken dat u kunt zonder vreselijk veel geld uit te geven.